Home > peperiksaan PTD > Perkongsian soalan

Perkongsian soalan

Hai dan dalam sejahtera..

Dalam entri ini, saya akan cuba berkongsi pelbagai soalan dengan anda. Soalan ini mungkin boleh keluar ataupun tidak di dalam peperiksaan PTD. Tiada jaminan dari saya. Anda harus ingat, soalan di dalam peperiksaan PTD merangkumi pelbagai aspek dan anda harus bersedia sekiranya anda tidak mahu jawatan idaman anda itu terlepas begitu sahaja.

Baiklah, soalan yang akan saya kongsi dengan anda semua adalah hasil dari pembacaan, penelitian dan kajian saya sendiri dari pelbagai buku yang ada di dalam perpustakaan. Saya berharap soalan yang saya sediakan ini dapat memberi gambaran kepada anda tentang soalan sebenar peperiksaan PTD nanti

  1. Apakah fungsi utama Yang di-Pertuan Agong
  2. Siapakah tokoh seniman Negara yang pertama dalam bidang wayang kulit
  3. Warganegara Malaysia pertama yang dilantik sebagai Gabenor Bank Negara ialah
  4. Pelabuhan komersial pertama di Malaysia ialah
  5. Di manakah serangan darat pertama yang dilakukan oleh tentera Jepun di Tanah Melayu
  6. Tugas utama Dewan Rakyat dan Dewan Negara ialah
  7. Apakah objektif perlaksanaan Dasar Kependudukan Negara?

Saya rasa cukup sampai 7 soalan sahaja untuk kali ini. Saya akan cuba kongsikan dengan anda pelbagai variasi soalan pada entri yang lain.

Jumpa lagi.

Chayok-chayok😀

  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

