Home > peperiksaan PTD, Tips PTD, Umum > Masa Kecederaan…

Masa Kecederaan…

Salam dan salam sejahtera

Masa kecederaan! Itulah tajuk yang saya pilih untuk post kali ini. Pejam-celik pejam-celik dah tinggal 3 hari je lagi dah nak mula exam Pegawai Awam Gred 41. Saya beri jaminan selepas exam nanti, pasti terdapat diantara mereka yang melangkah keluar dari dewan dengan pelbagai raut wajah dan mimik muka. Ada diantara mereka: tersenyum kepuasan, tersemyun sinis, kecewa, gembira, menyesal, kusut ataupun resah. Ini semua adalah biasan atau reflection dari usaha anda selama ini.

Kepada mereka yang memberi 100 % fokus dan usaha yang berterusan, pasti mereka akan merasa suatu kepuasan selepas habis exam tetapi kepada mereka yang usaha ala kadar, pasti akan melangkah longlai keluar meninggalkan dewan peperiksaan.

Untuk memantapkan lagi usaha anda, saya telah pun menyiapkan suatu buku sample yang mengandungi soalan-soalan sample PTD. Saya berusaha untuk menyiapkan semua soalan ini adalah kerana saya ingin membantu anda dalam persediaan menduduki exam PTD nanti. Saya berasa adalah tidak adil sekiranya saya hanya memberi tunjuk ajar dan berkongsi semua soalan dan pelbagai tips dengan adik saya sahaja. Olah itu saya cuba siapkan soalan sample ini untuk anda sebagai ucapan terima kasih kerana sudi melawat blog saya ini.

Sebenarnya saya bercadang untuk mengeluarkan soalan sample ini pada penghujung bulan April, tetapi oleh karana terlalu banyak permintaan dari rakan-rakan saya, maka saya percepatkan penghasilannya. Alhamdulullah, permintaan untuk soalan sample ini sangat banyak. Saya berasa gembira sekiranya dapat membantu mereka berjaya. Orang kata jika kita tolong orang pada hari ini, orang akan tolong kita pada hari esok. Itulah yang saya harapkan…tolong-menolong.

Berapakah kos untuk soalan sample PTD ini?

Kos sebenar (masa, tenaga, wang ringgit) biar saya yang tanggung tetapi kos yang harus anda tahu untuk anda men ‘download’ nya adalah PERCUMA. Ya PERCUMA tetapi dengan 2 syarat. Syarat yang pertama buku ini adalah untuk mereka yang berminat sahaja dan syarat kedua, anda haruslah PM saya atau tinggalkan komen di blog ini kerana dari komen anda, saya akan perolehi email anda dan saya akan forward kan terus buku sample soalan ini ke email anda. Semoga usaha kicil saya ini diberkati oleh-Nya.

Sampai disini sahaja tulisan saya.

Semoga berjaya saya ucapkan

😀

  1. qma
    April 6, 2010 at 8:25 am

    Salam,

    saya berminat utk dptkan sample soalan dari tuan.
    Please email me. thank you in advance! 🙂

  2. nana
    April 6, 2010 at 9:31 am

    salam…
    sada ada sedikit kemusykilan.. saya mendapat panggilan untuk menduduki peperiksaan SPA tetapi bukan untuk jawatan PTD. soalan saya, adakah jawatan2 lain selain ptd harus menjalani PAC juga?

    • April 6, 2010 at 5:35 pm

      @qma: saya telah pun hantarkan link ke email anda. Semoga anda berjaya saya ucapkan 😀

      @nana: setahu saya PAC adalah difokuskan hanya untuk PTD sahaja. Namanya pun PTD Assessment Center..kalau jawatan yang lain tu mungkin hanya melibatkan kursus induksi sahaja. 😀

  3. zorro
    April 6, 2010 at 11:07 pm

    salam..
    sy berminat utk ketahui sample soalan itu..
    terima kasih..

  4. noriko
    April 7, 2010 at 1:19 am

    Salam,
    saya berminat utk dapatkan sample soalan dari saudara. Boleh emelkan kpd saya. Tahniah kerana berjaya buat blog ni, semoga usaha murni saudara diberkati Ilahi.
    Kesudian saudara memberikan sample soalan didahului dengan terima kasih.
    salam.

    • April 7, 2010 at 4:37 am

      @noriko: saya telah pun hantar link ke email anda. sudi2 lah datang melawat yea. terima kasih dan semoga berjaya 😀

      @zorro: saya pun telah hantar link ke email anda…

  5. Asyraf
    April 7, 2010 at 4:55 am

    salam….

    terima kasih kerana sudi berkongsi maklumat dan tips tentang ujian PTD. Diharap saudara dapat emel kan contoh soalan kepada saya secepat mungkin memandangkan ini kali pertama saya dipanggil untuk menduduki ujian tersebut

    terima kasih dan selamat maju jaya

    • April 7, 2010 at 6:47 am

      kepada saudara Asyraf: semoga berjaya, sentiasa berfikiran positif yea..link saya telah hantar ke email anda.
      Good Luck!! 😀

  6. Fazrin Subre
    April 8, 2010 at 8:35 am

    Salam,
    saya merupakan graduan UPSI, mengikut kelayakan saya adalah seorang guru dg41, tetapi minat mendalam saya adalah kepada PTD. saya telah membuat pelbagai persiapan.. pendapat saya akan memilih pekerjaan mengikut yang mana saya dapat dahulu.. ape pndpt saudara?

    saya berharap saudara dpt menghantar kepada saya contoh soalan ptd secepat mungkin… tq.. semoga Allah membalas jasa saudara..

    • April 9, 2010 at 3:08 am

      W’salam,
      Saya setuju dengan pendapat @Fazrin kerana anda jangan terlalu mengharap jawatan PTD ini kerana persaingannya terlalu sengit setiap tahun. Sekiranya anda mendapat tawaran kerja kerajaan yang lain, lebih baik anda terima dahulu dan pada masa yang sama, anda boleh lah cuba memohon jawatan PTD juga. Tuah ayam nampak di kaki, tuah manusia siapa yang tahu, kan..

      Jangan patah semangat..teruskan berusaha yea 😀

      Link juga telah saya hantar ke email anda.. Semoga berjaya!! 😀

  7. haryati
    April 9, 2010 at 6:47 am

    salam..
    saya berminat dengan sample soalan2 exam ptd..
    bagaimana saya nak mendapatkennya

    • April 9, 2010 at 6:59 am

      w’salam..

      Adakah email saudari production1@asturi.com.my ??
      Sekiranya ya, sila check email saudari sebab saya telah hantar link ke email saudari…

      Good Luck 😀

  8. cyda129
    April 9, 2010 at 4:58 pm

    salam,

    plz emailkan kat saye jugak..huhu…

    thnx

  9. utop
    August 30, 2010 at 12:42 am

    Salam,
    saya berminat utk dapatkan sample soalan dari saudara. Boleh emelkan kpd saya.
    masih sempat tak?

  1. No trackbacks yet.

Leave a comment